Vårt konstruktiva årsmöte gav oss en efterlängtad NYSTART!

Lördagen den 29 augusti genomförde Trädgårdssällskapet sitt årsmöte för år 2020 på restaurant Horsfjärden vid Torget.

Till mötesordförande hade sällskapet vidtalat Sten Nordell från Fastighetsägareföreningen och till justerare valdes Bodil Dahlgren som avgick ur styrelsen efter över 14 år och som också avtackades på mötet. Mötet godkände verksamhetsberättelsen för det gångna året, bland annat med programpunkten 1000 trädgårdar som var besök i två jättefina trädgårdar.  Sjöberg i Beteby och Lillvreten i Tungelsta. Man tog även upp att vi skött Museistugans rabatter under året.

Sällskapet har haft 34 medlemmar i år. Föreningens ordförande Stefan Flood avgick under året. Birger Sjögren har efter detta fungerat som sammankallande. Verksamheten har tidvis varit turbulent och tidvis vilande men nu har sällskapet fått en glädjande nystart. Ekonomin är stark, vi har mycket pengar i kassan och har gått med överskott
år 2020.

Verksamhetplanen för det kommande året godkändes som inriktning för årets verksamhet. Inköp av ett växthus till Museitomten kommer att handläggas och beslutas under året. Vi kommer också att kontakta Tyresö Trädgårdssällskap för ett samarbete för att göra verksamheten ännu stabilare.

PÅ årsmötet valdes också vår nya styrelse. Till  ny ordförande utsågs Ingwar Åhman-Eklund. Som kassör fortsätter Ragnhild Blomdahl. De övriga i styrelsen fick sina uppgifter på det konstituerande möte som följde alldeles efter årsmötet. Birger Sjögren utsågs till vice ordförande, Ulf Hölke till sekreterare och Berit Ärlemalm till vice sekreterare. Catarina Johanson blev ledamot, Eva Sundblom suppleant och Mariana Sjöberg adjungerades i sin egenskap av kontaktperson med Tyresö. Under det konstituerande mötet framfördes en ide om att sällskapet i framtiden även skulle ta sig an miljöfrågor.

Årsmötet var mycket positivt och kändes som en vändpunkt tillbaka till det trivsamma, lärorika och kreativa sällskap vi varit under många år. NU KÖR VI.

Ingwar Åhman-Eklund – ordförande

Det här inlägget postades i TSK. Bokmärk permalänken.